Defenzívne verejné obstarávanie (alebo best practice v podmienkach účasti)
Šoféroval som po tej našej nedostavanej celoštátnej diaľnici a tak som sa zamýšľal, ako ma pred vyše dvadsiatimi rokmi žiadal učiteľ autoškoly, aby som šoféroval defenzívne. Najprv som si ako 17-ročný fagan myslel, že si mám dať brankárske betóny a mriežkovanú prilbu. Keď som sa ale po piatom upozornení tohto druhu opýtal, čo tým myslí, konečne mi to došlo. Defenzívnym štýlom jazdy, kedy pustíme pred seba rýchlejšie jazdiaceho aj za cenu spomalenia a necháme viac priestoru aj pre tých bočiacich z vedľajšej cesty, vytvárame potrebné medzery v premávke tak, aby sa vyskytovalo podstatne menej kolíznych situácií. A viete čo? V podstate existuje aj také to defenzívne verejné obstarávanie. Načo zbytočne riskovať, keď sa dajú podmienky účasti nastaviť tak, aby sa vybral kvalitný dodávateľ, a zároveň tak, aby nám ich úrad alebo audítor nevytkol. Prejdime si podmienky účasti a povedzme si nejaké tipy, čo sa dá použiť, ak chceme eliminovať garážové a nespoľahlivé firmy a aj tak mať istotu, že naše obstarávanie bude aj eurofondovo priechodné.
A