Zastavenie (storno) už odoslaného oznámenia o vyhlásení VO
Kým ešte nepríde éra robotov (z ktorých sa bude platiť daň ), ľudská práca bude zákonite omylná (a vlastne i potom ). Takže sa pokojne môžete prebudiť do rána, kedy vám šéf (alebo klient) zavolá a povie, že hoci si včera pred odoslaním oznámenie o vyhlásení VO kontroloval, až dnes zistil, že má chyby a treba ho (už odoslané) stiahnuť. Chvalabohu, nič jednoduchšie. Nám to všetko trvalo 7 minút. Ako teda na to?
V rámci workflow (toku a riadenia procesu) slovenského verejného obstarávania z pohľadu ÚVO, spracovanie oznámení (nadlimitných i podlimitných) sleduje a zabezpečuje osobitný odbor, resp. oddelenie – Odbor vestníka a zoznamov (8000), Oddelenie vestníka. Možno i kvôli tomu, že ide o front-officový odbor (kde môže dochádzať ku kontaktu s používateľmi informačného systému vestníka, resp. zoznamov), z vlastnej dlhoročnej skúsenosti môžeme povedať, že je vybavený pracovníkmi, ktorí sú pripravení pomôcť klientom profesionálne, v celom potrebnom rozsahu a v zásade okamžite.
I preto budú títo pracovníci všetkých používateľov inštruovať podľa dohodnutej metodiky tak, aby sa predišlo zbytočným vyhláseniam VO. Ak ide o nadlimitný postup, v rámci ktorého sa oznámenie odosiela do Úradného vestníka EÚ, je v prvom rade potrebné v zmysle odporúčaní Oddelenia vestníka informovať Úrad pre vydávanie publikácií Európskej únie, že sa oznámenie ide stornovať.
Je optimálne tak vykonať najbližší pracovný deň po odoslaní neželaného oznámenia. Storno oznámenia ďalšie dni je už možno nevykonateľné